flowerish my heart

Tuesday, June 8, 2010

Perbezaan Suami & Isteri : Selesaikan Melalui Kefahaman

Blog UZAR adalah antara blog yang saya suka baca. Macam-macam isu dibincangkan dan diterangkan. Baguslah sebab kadang-kadang kita malu nak bertanya orang atau rujuk pada orang kalau kita ada masalah. takut diperlekehkan atau disalah tafsir .So, kewujudan blog sebegini sedikit sebanyak dapat mambantu kita menangani masalah ataupun menjadi panduan dalam kehidupan seharian.


Artikel menarik yang saya baca hari ni adalah berkenaan isu rumah tangga. Perbezaan yang sepatutnya menjadi pekej pelengkap rumahtangga kita kadang-kadang boleh menjadi dalang yang paling besar kepada keruntuhan institusi rumah tangga kalau tak dipositifkan situasi tersebut.


Kita bukanlah insan sempurna sehingga kita layak untuk mengharapkan kesempurnaan dari orang lain. Tetapi, janganlah diabaikan tanggungjawab untuk memperbaiki diri dalam menunaikan tanggungjawab sebagai seorang individu kepada diri kita, pasangan kita, ahli keluarga kita, rakan-rakan serta masyarakat sekeliling kita.

Carilah kesempurnaan dengan memperbaiki sikap dan cara kita berfikir serta bertindak. Semoga kita sentiasa menjadi orang yang lebih baik dari semalam dan yang terbaik pada esok hari.Chewah..ala2 penceramah motivasi..heheheh

No comments:

Related Posts with Thumbnails