flowerish my heart

Saturday, May 15, 2010

Jalan-jalan kat Gombak..


Hari ni pukul 11 pagi aku dah keluar ke JungleLodge, Alang Sedayu. Pegi riki tempat nak buat family day kecil-kecilan untuk ahli keluarga rapat aku yg duk kat area KL dan selangor sahaja. Supposedly aku pegi riki tempat ngan makcik siti muda aku pada ahad ni, tapi disebabkan she's the busiest woman in town yang terpaksa ada hal lain tetiba, maka terpaksalah aku heret mr. hubby, lil nuwaila n emak aku together-gether.. 
 - Ini jambatan untuk pengunjung yang nak mandi-manda-
Alang Sedayu jadik salah satu pilihan yang ada sebab dekat. memula plan nak buat kat area PD but memandangkan ada saudara mara yang anak lebih dari 5 dan taknak memeningkan kepala diorang ngan budget, maka terpaksalah aku appoint diri aku sendiri jadik organizer. Kena buat budget yang tak menyusahkan poket semua orang, sebab takut at the end aku yang terpaksa bersusah huhuhuhu, and fikir tempat yang tak menggunakan petrol dan tol yang mahal..heheheh. Sebab matlamat utama adalah bersukaria bersama keluarga rapat yang disayangi sahaja.heheheh.
Alamak..tetiba kaki aku tersadung kerusi masa pegi buat Nescafe Tarik tadi. terhenti blogging kejap. Habis jari kaki bongsu kiriku berdarah..huhuhu…cakit woo. Pedey siyut. Nasib baik hubby kesayangan cepat2 ambil plaster n kapas obati loka di kakiku…thanks ye en. Zaha..nanti sayang belanja abang Nando’s ye.. hehehehhe. Iklan sekejap tajaan Nando’s
Ok lah berbalik kepada lawatan tadi..kira tempat JungleLodge ni so-so la..Bukan apa, tempat agak macam dah lama even surau pun nampak cam dah nak roboh..teruk betul. But Alhamdulillah dalam proses baik pulih…  tapi tempat agak tenang..jauh dari kesibukan kota..memang jauh sebab en zahar merungut macam boleh sampai Seremban..heheheh. bukan apa dah dekat area Muzium Orang Asli..so jalan raya yang agak slow kenderaannya..sebab dekat dengan SKEM so pemandu2 yang tengah nak amik lesen L lori dan kereta membanjiri jalan raya.
 Ini hasil lawatan hari ini sebelum lawatan ke Agrotek Garden Resort next week.
 - Sungai yang sangat bersih dan terjaga. Rasa cam nak terus berenang masa tu-














 -Laluan nak ke padang & tempat camping-
-kalau taknak mandi sungai, boleh berendam dalam swimming pool. Untuk kanak2 dan dewasa..2-2 ada-
-banglo-

Antara bilik-bilik yang terdapat dalam banglo:-
Ini untuk 4 orang 2 queen beds










owh..rupanya sangat penat la nak buat blog..huhuhuhu..(iklan sekejap)
 -bilik untuk 4 orang bujang-
 -bilik ni sangat selesa untuk couple..seharusnya kalau jadik buat kat sini, ini bilik i book dulu. kuasa veto organizer-
 -Bilik ni plak 2 + 1-
- Dorm kecik besar sume ada. tapi kat sebelah area fishing pond and tent site. 1 minute walks from bungalow.  
but my hubby tak suka tdo dorm. cukuplah masa asrama dulu.huhuhu-
 -Fishing pond yang dah ditutup sebab pekerja situ cakap ada pengunjung yang bawak jala-
-hehehhe-sebaik habis melawat terus pujuk buah hati yang dah boring dan berpeluh sebab main kejar2 ngan opah sementara mama dia duk merayap keliling JungleLodge-

So next week tugas my auntie muda plak bawak i pegi Agrotek. kat Hulu Langat..so readers..if u know any other interesting places to organize family day, yg menarik area KL dan Selangor sila hapdet saya yer..cadangan anda amatlah digalakkan..


No comments:

Related Posts with Thumbnails