flowerish my heart

Tuesday, May 18, 2010

Penangan Kek dan Coklat

Kek dan chocolate??? Hampir semua orang suka makan kek dan coklat kan??kalau tak suka pun bukan sebab tak suka tapi sebab tak leh makan banyak sebab migraine..ye ke?tak kisah la fakta tu betul ke tidak..

Tapi yang aku tahu fakta betul ialah coklat tidak menyebabkan jerawat. Coklat menggemukkan?? Ya..tapi kalau dimakan banyak2. So anda suka coklat??makan secara sederhana sahaja ek!!yer lah sebab makan apa2 pun kalau berlebihan kan memang la menggemukkan.. :P

Coklat juga bukan penyebab karies gigi. Setengah orang suka cakap kat anak dia "hep jangan makan coklat banyak. nanti gigi rosak"!! sedangkan intention sebenar orang yang marah itu sebab dia sendiri nak makan coklat lebey kan..kantoi..  Ada banyak lagi tanggapan salah sebenarnya tentang coklat.tapi aku taknak tulis kat sini sebab itu bukan tujuan sebenar. nak tahu fakta lebih, sila google sendiri ek..

Tapi yang aku pasti makan coklat adalah antara nikmat sebenar kehidupan. Ini bermakna, coklat hadiah yang sempurna. :) Alamak apsal aku banyak cakap pasal coklat nih sedangkan tajuk blog adalah kek dan coklat.



Nampak sungguh yummy kan cheezy cake ini?? Ini adalah gambar sepotong kek yang masuk ke dalam perut saya dan kawan2 saya masa BFF lunch 1st May hari tu. Kek ni opismate saya yang buat. Dia baru menceburi bidang kek coklat ini. Mula2 sebab minat je masak-masak.Beliau memang suka memasak dan mencuba resepi baru. yang geramnya, tangan beliau menjadik je.. Coba apapun lazat beb.

yang ni plak percubaan kek tempahan sepupu hubby saya



Terliyur tak???

Hari ini plak kak zac bagi kitorang rasa percubaan coklat dia plak. Dia baru belajar buat coklat.. Masya Allah, sangat lazat juga..mabeles betul lah..



Fuh..terliur juga???sedap beb..I tak tipu..Kak zac, dah tolong promo ni nak minta coklat lebey ek?hehehhehehe

Kesimpulannya, agak susah aku nak buat plan diet sebab banyak sangat godaan..huhuhu




1 comment:

~ Zakiah (Zac) ~ said...

ahazz....tq..
pandai hajar bodek..ok ok pandai bodek punya pasal..meh cni amik cekelat lagik sebijik..

Related Posts with Thumbnails